Friday, August 12, 2011

Penderitaan Dalam Senyuman...


Terlentang....terbaring di atas katil bercadar putih, merenung pemandangan indah di balik luar jendela...sinaran mentari umpama membawa satu sinar baru, sinar harapan...di saat siang hari...dan di malam hari, aku terlantar di atas katil tidak mampu berbuat apa-apa...hanya zikir-zikir kepada Yang Maha Esa yang mampu ku ucapkan, tak lekang, setiap masa dan saat ku memuji kebesaran-Nya...kalung tasbih, ku genggam di balik jari-jariku yang mengigil-gigil, terketar-ketar...tanganku yang pucat, seluruh tubuhku pucat....seluruh tubuh badanku tidak mampu ku tampung,ku tidak mampu usahakan lagi.....cermin menjadi musuhku..aku tidak sanggup melihat diriku ini melalui pantulan di cermin lagi...aku redha dengan ketentuan Ilahi diriku sebegini....perutku semakin hari semakin mengembang...umpama wanita mengandung...kesakitanku hanya Allah yang tahu...

Aku pasrah...atas segala-galanya...hari berganti hari keadaan ku semakin tidak bermaya,namun ku tetap teguh dengan kata hatiku..aku ingin sembuh, aku dahagakan kesihatan yang seperti dahulu...aku mahukan diriku yang sebelum ini...aku tetap berfikiran positif, aku tetap teguh dengan pendirianku untuk melawan kesakitan yang ku alami...setiap insan yang sudi menziarahiku, aku simpulkan senyuman di balik penderitaan yang ku alami setelah hampir 5 tahun ini....aku bersyukur..masih ramai yang mengambil berat tentang diriku ini yang semakin hari semakin lemah...Masa berlalu dengan pantasnya...darah merah mula mengalir menyentuh kulitku ini...melalui gusi-gusi ku...

Aku cuba berkata-kata...namun..semakin hari,kata-kata ku makin susah diucapkan...akibat darah yang mengalir keluar dari dalam tubuhku ini.....Ya Allah....aku bersyukur atas segala rahmat dan nikmat yang Engkau limpahkan kepada diri ini...aku akan tetap bersabar dan tabah menghadapi ujian-Mu...kerana aku tahu...Engkau sentiasa menemani ku di setiap nafasku ini.....Engkau lah Yang Maha Penyayang dan Maha Pengasih...Alhamdulillah...

A tribute to my dear lovely cousin who is suffering cancer (Kakak Anis)
Mohon didoakan supaya beliau pulih...InsyaAllah...Allah Maha Mengetahui

p/s: sangat perit dan besar dugaan bagi penghidap kanser, sewiusly I saw it by myself




4 comments:

Deanzofq said...

hope she will be find.. aminn..

faLiaa said...

terima kasih..insyaAllah..aminn

Maya Amastarz said...

#pray amin. =)

faLiaa said...

aamiin ;)

Gift for newly wed couples